کیفیت بازیکن ولفسبورگ اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی

کیفیت: بازیکن ولفسبورگ اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا ، تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین اوضاع قراردادهای خودرویی با خودروسازان خارجی را تشریح و اعلام کرد: طبق توافق با شرکت استاندارد قرار شده است در ارتباط با است

دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا ، تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو

تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو/ دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا

عبارات مهم : تجارت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین اوضاع قراردادهای خودرویی با خودروسازان خارجی را تشریح و اعلام کرد: طبق توافق با شرکت استاندارد قرار شده است در ارتباط با استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، در بخش استانداردهای اختیاری، تعادل لازم، ایجاد و به نوعی بازبینی شود.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی نیا صبحگاه امروز (دوشنبه) در نشستی خبری راجع به اعتراض خودروسازان مبنی بر استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی تصریح کرد: بعضی از این استانداردها در اروپا نیز استانداردهای تشویقی است لذا با شرکت ملی استاندارد هماهنگ شده است که استانداردهای مربوط به ایمنی معادل آخرین استانداردهای روز باشد ولی قرار شده است در ارتباط با استانداردهای اختیاری، تعادل مورد نیاز ایجاد شود و به نوعی می توان از اصطلاح بازبینی استفاده کرد.

وی در این خصوص که استاندارد 85 گانه خودرویی پیش از این در شورای سیاست گذاری ماشین به تصویب رسیده و چه علت دارد که مجددا در ارتباط با آن بازبینی شود؟ بیان کرد: مجددا تاکید می کنم که بعضی استانداردهای در نظر گرفته شده است که مشمول بر استانداردهای اختیاری می شود شرایط اجرای آن در اروپا هم فراهم نیست. اینگونه نیست که ما امروز چیزی را مصوب و بعد بگوییم که نمی خواهیم آن را اجرایی کنیم. با توجه به شرایط پیش آمده باید بهینه عمل کنیم و به خوبی می دانیم که شرکت هایی نظیر استاندارد و محیط زیست نسبت به اجرای قوانین تاکید دارند.

دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا ، تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو

افزایش صدور مجوز بهره برداری واحدهای تولیدی

صالحی نیا در ارتباط با تبیین برنامه ها و تشریح عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد: جهت ٤٦٤٣ واحد تولیدی طی ١٠ ماهه امسال جواز بهره برداری صادر شده است است و شاهد رشد ٥.٥ درصدی صدور جواز بهره برداری واحدهای تولیدی طی ١٠ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین اوضاع قراردادهای خودرویی با خودروسازان خارجی را تشریح و اعلام کرد: طبق توافق با شرکت استاندارد قرار شده است در ارتباط با است

وی افزود: در بخش های عمده ای از تولید کشور با رشد روبرو شده است ایم ولی این بدان معنا نیست که در بخش دیگری از تولید کشور با مسئله مواجه نیستیم.

برنامه جهت نوسازی صنایع با ۱۰ هزار میلیارد تومان، پرداختی ۴۸۰ میلیارد تومان!

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسهیلات پرداختی به حوزه صنعت و معدن در امسال اعلام کرد: برآورد رقم پرداختی در این بخش طی امسال ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی جهت واحدهای کوچک، میانگین و بزرگ جهت رسیدن به حداقل ظرفیت اقتصادی است و طی ۹ ماهه امسال ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

صالحی نیا با تاکید بر این که متاسفانه در پرداخت تسهیلات نوسازی صنایع موفق عمل نکرده ایم، اظهار کرد: قرار بر این بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت نوسازی و بهسازی صنایع پرداخت شود که از این رقم تنها ۴۸۰ میلیارد تومان تاکنون محقق شده است هست. طرح مذکور طی دو تا سه ماهه گذشته در دستور کار قرار گرفته و از ۵۶۰۰ واحد متقاضی ۱۲۰۰ واحد به بانک ها معرفی و متاسفانه تنها ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا ، تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو

قرارداد سایپا و سیتروئن عقب ماندگی دارد ولی اواسط تیر اجرا می شود

وی در پاسخ به سوالی مربوط به آخرین اوضاع قراردادهای خودرویی نظیر سیتروئن، فولکس، ماموت و رنو توضیح داد: قرارداد سایپا و سیتروئن در حال پیشبرد است و سرمایه گذاری و تامین تجهیزات مدنظر قرار گرفته هست. این قرارداد دو ماه از برنامه مربوط به خود عقب افتاده، ولی طبق وعده اواسط تیرماه سال آینده کار خود را شروع می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین اوضاع قراردادهای خودرویی با خودروسازان خارجی را تشریح و اعلام کرد: طبق توافق با شرکت استاندارد قرار شده است در ارتباط با است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مورد فولکس نیز باید خاطر نشان کرد که دو مدل ماشین با تولید داخلی ۳۰ درصدی مدنظر قرار می گیرد و فولکس با حدود ۲۸ قطعه سازی قرارداد خود را منعقد کرده هست. فولکس واگن تعداد تولید محدودی را در نظر گرفته و این محدودیت به علت ثبت و سفارش خودروها بود، ولی طبق آخرین خبرها از سرمایه گذار بخش شخصی شرایط جهت خط مونتاژ و سفارش گذاری محیا شده است و از شهریورماه سال آینده تولید در محل کارخانه به منظور عرضه و صادرات صورت می گیرد. آنها طبق برنامه ای که به ما ارائه کردند متقاعد شدیم برنامه ای را تحت عنوان تجدیدنظر جهت راه اندازی داشته باشیم.

صالحی نیا در مورد قرارداد رنو نیز گفت: این قرارداد به آخر رسیده و طی ماه های آتی شاهد شرایط خوبی جهت آن خواهیم بود. ایدرو طرف مهم در قرارداد رنو است و خود آنها در این رابطه باید پاسخگو باشند.

دائمی شدن کارت اعتباری خرید کالا ، تغییر در استانداردهای 85گانه خودرو

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد: نمی توان عدد دقیقی در ارتباط با واحدهای راکد و تعطیل اعلام کرد، چراکه این واحدها به صورت مستمر در حال عوض کردن است ولی عمده پرسشها آنها مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد و نیز پرسشها کارگری است.

اوضاع هپکو وخیم تر از آذرآب

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مربوط به اوضاع نامناسب هپکو و آذرآب اظهار کرد: هپکو به علت ماهیت خود از لحاظ وسعت کار و مباحث متفاوت از جمله بازار، با چالش هایی روبرو بوده و مسئله آن نسبت به آذرآب حادتر هست. بحثی که در مورد هپکو وجود داشت مساله مالکیت است و توافقاتی جهت واگذاری به مالک یا مالکانی که از عهده فعالیت ها بر می آیند صورت گرفته هست. تعیین وظیفه بدهی ها، پرداخت حقوق و دستمزدهای عقب افتاده، دورماندن از شرایط مناسب تولید از جمله مباحثی است که درارتباط با هپکو مطرح شده است است و تا جایی که اطلاع داریم تا آخر دی ماه حقوق کارگران آن را پرداخت کرده اند.

صالحی نیا اظهار کرد: در مورد آذرآب نیز مشکلاتی وجود دارد و با در نظرگرفتن این که آنها نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند تسهیلاتی را در حدود ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم و تیم مدیریتی نیرومند جهت پیشبرد کار مستقر شد.

تولید کاغذ روزنامه نصف شد

وی همچنین از کم کردن ٤٩ درصدی ظرفیت تولید کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر خبر داد و اعلام کرد: با کم کردن ظرفیت تولید در کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر مواجه هستیم و نیاز این بخش از طریق واردات تامین شده است است.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به پرسش دیگری مربوط به شرایط نامساعد پیش آمده جهت قطعه سازان به علت نوسان به وجود آمده در بازار ارز، بیان کرد: 6000 تا 7000 میلیارد تومان ظرفیت در نوسازی قطعه سازی ماشین وجود دارد و امیدواریم بتوانیم کمک های مناسبی در بخش تسهیلات جهت پروژه های قطعه سازان داشته باشیم تا در زمینه کم کردن قیمت تمام شده است گام برداریم. دو مساله جهت قطعه سازان در نظر گرفته شده است که یک مورد مربوط به مواد اولیه نظیر مس، فولاد، آلومینیوم و عنوان دوم مربوط به قیمت ارز مبادلاتی است.

تولید پژو 301 سال آینده کلید می خورد

وی در مورد آخرین اوضاع پژو 2008، 301 و 208 نیز اعلام کرد: عدد واقعی جهت تولید داخل پژو 2008 نزدیک به 22 درصد بود که به عدد 30 درصد می رسد. پژو 2008، 301 و 2008 شرایط تیراژشان با توجه پلت فرم تفاوت می کند و در مورد خودروی 301 باید اعلام کنیم که تولید آزمایشی در دستور کار قرار گرفته و در سال آینده تولید آن کلید خواهد خورد. علاوه بر این ظرفیت تولید این ماشین 50 درصد بالاتر با استفاده از قطعه سازی ساخت داخل است.

کارت اعتباری خرید کالای ایرانی دائمی می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مکلف بودند طبق ابلاغیه ستاد فرماهی اقتصاد مقاومتی و شخص معاون اول رییس جمهوری، طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را در امسال اجرایی کند ولی این اقدام انجام نشده هست، تصریح کرد: طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در حال پیگیری است و به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت کمیته ای در این رابطه تشکیل شده است است.

به گفته وی، قرار براین شده است که طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به صورت همیشگی و دائمی اجرا شود و در ارتباط با رویه کارت اعتباری، بانک های عامل، قیمت تسهیلات و سقف و روش اعطای آن را دستورالعملی مدنظر قرار می دهند و تصمیم بر این شده است که به امضاء و تایید بانک مرکزی برسد تا در نهایت جهت ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

واژه های کلیدی: تجارت | تسهیلات | قرارداد | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs